DESCRIEREA PROIECTULUI


În contextul actual când șomajul și abandonul școlar timpuriu sunt  în creștere în rândul tinerilor, școlile noastre au un rol important de jucat. Tinerii trebuie să fie flexibili pe piața a muncii, cu abilități rapid schimbătoare. Multilingvismul, e-competențe și cunoașterea pieței forței de muncă europene sunt esențiale pentru tineri.
Munca noastră în parteneriat va duce la adaptarea la noile metode de predare-învățare și  la modernizarea școlilor. Este vorba despre cultivarea noțiunii de cetățenie europeană prin studiul pieței muncii din Europa. Elevii vor fi implicați în activități diverse pentru a  dobândi cunoștințe pe piața forței de muncă și abilități de care au nevoie pentru a găsi de lucru în Europa.  Aceștia vor dezvolta competențe în TIC, competențe de comunicare în diferite limbi străine și competențe de comunicare  în public prin prezentarea sarcinilor lor în limba engleză.  Materialele realizate vor fi diseminate prin e-twinning. Concomitent, profesorii vor pregăti lecții CLIL despre multe domenii: Istorie, știință, tehnologie, arte. Vor fi produse în comun: un e-book cu lecții CLIL, o pagină Web cu studiul pieței forței de muncă în Europa și clipuri video, toate produsele realizate de elevi.

De-a lungul celor doi ani, vor exista întâlniri în țările implicate unde  elevii implicați în proiect vor prezenta sarcini și produselor realizate.  Se va realiza un plan de evaluare cu chestionare, discuții de grup, observații și analiză, care va fi efectuat de către elevi și profesori în cursul derulării proiectului și la finalul acestuia.


                                       OBIECTIVE
  • Încurajarea la elevi a formării competențelor cheie, cum ar fi dezvoltarea competențelor lingvistice și a celor digitale necesare în obținerea unui loc de muncă;
  • Promovarea predării integrate a conținuturilor într-o limbă străină în școlile noastre;
  • Cercetarea pieței muncii europene, ce competențe sunt necesare, a afla de ce oameni cu diplomă sunt șomeri, studierea posibilităților de a lucra în străinătate;
  • Încurajarea participării elevilor dezavantajați social în activități ale școlii, oferirea accesului la utilizarea TIC;
  • Sensibilizarea elevilor cu privire la importanța educației și a formării profesionale;
  • Facilitarea învățării și utilizarea limbilor străine ca mijloc necesar pentru integrarea pe piața muncii europene;
  • Importanța utilizării TIC în căutarea locurilor de muncă;
  • Conștientizarea importanței strategiilor motivaționale atât pentru a promova excelența academică cât și pentru realizarea unui profil de succes pe piața muncii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu