În contextul
actual când șomajul și abandonul școlar timpuriu sunt în creștere în rândul tinerilor, școlile
noastre au un rol important de jucat. Tinerii trebuie să fie flexibili pe piața
a muncii, cu abilități rapid schimbătoare. Multilingvismul, e-competențe și
cunoașterea pieței forței de muncă europene sunt esențiale pentru tineri.
Munca noastră în
parteneriat în perioada Septembrie 2015-Iulie 2017 va duce la adaptarea la noile metode de predare-învățare și la modernizarea școlilor. Este vorba despre
cultivarea noțiunii de cetățenie europeană prin studiul pieței muncii din
Europa. Elevii vor fi implicați în activități diverse pentru a dobândi cunoștințe pe piața forței de muncă și
abilități de care au nevoie pentru a găsi de lucru în Europa. Aceștia vor dezvolta competențe în TIC,
competențe de comunicare în diferite limbi străine și competențe de comunicare în public prin prezentarea sarcinilor lor în
limba engleză. Materialele realizate vor
fi diseminate prin e-twinning. Concomitent, profesorii vor pregăti lecții CLIL
despre multe domenii: Istorie, știință, tehnologie, arte. Vor fi produse în
comun: un e-book cu lecții CLIL, o pagină Web cu studiul pieței forței de muncă
în Europa și clipuri video, toate produsele realizate de elevi.
De-a lungul celor
doi ani, vor exista întâlniri în țările implicate unde elevii implicați în proiect vor prezenta
sarcini și produselor realizate. Se va
realiza un plan de evaluare cu chestionare, discuții de grup, observații și
analiză, care va fi efectuat de către elevi și profesori în cursul derulării
proiectului și la finalul acestuia.
Obiectivele proiectului
·
Dezvoltarea
competenţelor cheie, în principal competenţele lingvistice şi digitale,
importante pentru găsi și a obține un loc de muncă bun;
· Analiza pieţei europene cu privire la locurile de muncă existente, posibilitatea de a lucra în
străinătate;
· Accesul elevilor la TIC;
· Utilizarea limbii engleze ca mijloc necesar pentru integrarea în piaţa europeană a muncii;
· Sensibilizarea elevilor cu privire la importanţa educaţiei;
· Promovarea utilizării lecţiilor CLIL (Content and Language Integrated Learning).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu